Kurczak po seczuańsku z orzechami nerkowca


W mojej kuchni pachnie dziś chili!!!


Jest niedziela, za oknem masa śniegu, aż piaskownicy na placu zabaw nie widać, a do tego świeci piękne słońce! W końcu, bo już myślałam, że będę musiała się zacząć leczyć na chroniczną depresję. Ale jak tylko słońce mnie dziś obudziło, to już wiedziałam, że będzie to wspaniały dzień. Od razu włączył mi się motor do działania w tyłku, a baterie darły pyska na full levelu! Czułam się jak ten króliczek, który zapierdziela w reklamie baterii. W końcu czuć wiosnę za oknem!!! A w mojej kuchni dziś wszystko dla zmysłów: pachnie papryczką chili, dla oka kolory tęczy na patelce, a w głośnikach leci najnowszy przebój Rihanny ,,Stay", w którym zakochałam się od pierwszego wejrzenia. A ja pośród gąszczu uczty dla zmysłów w piżamie z Kubusiem Puchatkiem i z rozwichrzoną czupryną, do tego wiecznie przepełniona miłością szaleję w kuchni, a na ustach mych pieśń ta, co mi wiosnę dziś oznajmiła:


Bo w końcu mimo, że stuknęło nam pół roku po ślubie to ja ciągle w rytm tego hitu mogę śpiewać: 

,,Makes me feel like I can't live without you
                            It takes me all the way"

Czujecie ten klimat?


 Dziś zupełnie coś innego, nie makarony czy nudne kotlety, a kurczak po seczuańsku z orzechami nerkowca. No wypisz, wymaluj Azja! Po świętach, wspaniałych świętach z doskonałą tradycyjną kuchnią mamusi przyda nam się odrobina zmiany smaku. Zwłaszcza, że nasza moda na zdrowe życie trwa i odżywiamy się czasami monotonnie. Zapraszam was z całego serca na bardzo ciekawe danie, a do tego szybkie i proste w przygotowaniu. Zwłaszcza, że w moim małżeństwie sobotnie wieczory są zazwyczaj bardzo ciekawe, a poranki niedzielne do zbyt prostych nie należą ;)





Składniki:
  • piersi z kurczaka (4 pojedyncze)
  • orzechy nerkowca (dwie paczki z kerfurka)
  • papryka czerwona
  • papryka żółta
  • papryka zielona
  • dwie papryczki chili
  • cebula czerwona
  • imbir
  • gałka muszkatołowa
  • chili - pieprz cayenne
  • przyprawa do potraw chińskich
  • olej sezamowy
  • olej rzepakowy
  • sos sojowy
  • sos pomidorowy seczuański Blue Dragon


Wykonanie:

1. Piersi z kurczaka myjemy, wycinamy z niego zbędne błony i kroimy na długie paski.


2. Do miski wlewamy dwie łyżki oleju rzepakowego, łyżkę oleju sezamowego i łyżkę sosu sojowego. Do tego dodajemy następujące przyprawy: łyżkę przyprawy do potraw chińskich, pół łyżeczki imbiru i gałki muszkatołowej i szczyptę pieprzu chili. Do tego dodajemy pokrojoną paprykę chili.


3. Do tak przygotowanej zalewy dodajemy wcześniej pokrojone mięsko i zostawiamy je na kilka minut, po czym całość przekładamy na patelnię i podsmażamy.




5. Do podsmażonego mięsa dodajemy dwie saszetki sosu Blue Dragon.


6. A następnie orzechy nerkowca i całość dusimy.


7. W tym czasie cebulkę czerwoną kroimy w piórka, a papryki w długie paski. Papryczkę chili w plasterki.



8. Na drugiej patelni podsmażamy cebulkę.


9. Dodajemy papryczkę chili.


10. Oraz papryki różnokolorowe pokrojone w cienkie paski.


11. Podsmażone warzywa dodajemy do mięska z sosem. Całość podlewamy trochę wodą i dusimy.



12. Tak przygotowanego kurczaka podajemy z ryżem lub makaronem ryżowym.










SMACZNEGO!!!














2 komentarze:

Sylvia / Happiness is homemade at: 7 kwietnia 2013 08:20 pisze...

Pewnie chilli bym dodała mniej bo Połówek nie bardzo lubi, ale takie danie chętnie bym zjadła :) Mnie osobiście ostre nie przeszkadza - czasem smak musi dać popalić :]

JustInka at: 30 kwietnia 2013 03:47 pisze...

piękna kolacja :) No to myślę, że małżonek na rękach Cię nosi za takie pyszności :)

Prześlij komentarz

Obsługiwane przez usługę Blogger.