Naleśniki z musem jabłkowym i cynamonem


Co to jest to za oknem ja się pytam???




Czy Wy widzicie to co ja za oknem? Czy to tylko ja jestem w takim piekle? To prawie koniec świata! Leje się z tego nieba jak z kranu. Całe ulice płyną niczym wodospad, bo studzienki kanalizacyjne nie dają rady tego odbierać pozapychane jesiennymi liśćmi. Chodnikami nie da się chodzić, bo rozpędzone auta zalewają cię wodą wiadrami. I po co tu się rano stroić i ubierać czyste rzeczy? Na chodnikach wody po kostki, a to dopiero drugi dzień deszczu. Tylko gumaki wchodzą w grę. Jak ta wspaniale nastrajająca aura się dłużej utrzyma, to będziemy kajakami spływali wzdłuż ulicy. Mateusz wyskoczył za blok do sklepu wrócił tak mokry, jakby spod prysznica wyszedł. Kiedy w końcu przestanie padać?


Nie ma nic lepszego na taką czarną dziurę za oknem jak coś pysznego. To nie może być kawał mięsa, to musi być coś słodkiego. Przygotowałam dziś naleśniki z musem jabłkowym i cynamonem. Przepyszne do kawy, której trzeba trochę wypić w taką pogodę, gdy od rana do wieczora utrzymuje się mrok, niczym w horrorze. No chyba, że ktoś za kawusią nie przepada, jak ja, to pozostają mu napoje energetyczne. Mus jabłkowy miałam od mamy, która w tym roku z nadmiaru jabłek zaprawiła je. Mus jabłkowy dostępny jest również w sklepach, ostatnio w Lidlu widziałam. Do musu lubię naleśniki bardzo cieniutkie i z racji tego, że mus jest słodki staram się do ciasta cukru nie dodawać. Zapraszam dziś na naleśniczki i pyszną kawusię, to tak na poprawę humoru.


Składniki:
  • mus jabłkowy
  • cynamon
  • 1,5 szklanki mąki
  • 1 szklanka wody niegazowanej
  • 1 szklanka mleka
  • 2 jajka
  • pół łyżeczki soli
  • łyżeczka cukru
  • cukier wanilinowy
  • cukier puder
  • łyżka oleju
  • olej do smażenia





Wykonanie:

1. Mleko, wodę, żółtka wymieszać razem.


2. Stopniowo dodawać mąkę, cukier i cukier wanilinowy oraz olej i sól. Całość miksować na jednolitą konsystencję. Ciasto musi mieś lejącą konsystencję.


3. Dodać białka na pianę i dalej miksować. Odstawiamy ciasto na 15 minut.



4. Naleśniki smażymy na rozgrzanej patelni z dosłownie kapką oleju. Nalewamy mało ciasta i rozprowadzamy go na patelni. Po zarumienieniu z jednej strony, odwracamy naleśnik i podpiekamy.


0x500x1000profilki.blogspot.com

5. Naleśniki rozkładamy na stole, posypujemy cynamonem, nakładamy na jedną stronę mus jabłkowy i zwijamy w rulonik. 

0x500x1000profilki.blogspot.com

6. Naleśniki posypujemy cukrem pudrem, zaparzamy kawusię i można szamać ;)


z kawusią





Posypane śniegiem!



SMACZNEGO!!!




2 komentarze:

KROPKA at: 13 stycznia 2013 02:00 pisze...

Nalesniki z musem jabkowym pojawily sie wczoraj na miom stole Mus jablkowy przyzadzalam sama Jablka obrodzily u mojej sasiadki Cala wies robila mus Dziekuje za pomysl Pozdrawiam

Daria Bortkiewicz at: 16 stycznia 2013 13:40 pisze...

Proszę bardzo, to jeden z moich ulubionych ;)

Prześlij komentarz

Obsługiwane przez usługę Blogger.